Shanghai geeft je vleugels! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Davine Heijden - WaarBenJij.nu Shanghai geeft je vleugels! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Davine Heijden - WaarBenJij.nu

Shanghai geeft je vleugels!

Blijf op de hoogte en volg Davine

02 November 2014 | China, Sjanghai

Lieve allemaal,

Bedankt iedere keer voor de leuke reacties!! Goed om te horen dat veel mensen het leuk vinden om mijn ervaringen te lezen. Ik blijf ze dan ook graag met jullie delen.

Afgelopen week begon iets minder fijn voor mij. Vanaf zondag voelde ik me erg zwak/ziek en dit duurde helaas tot donderdag. Ik ben wel naar mijn lessen gegaan maar heb verder de dagen vooral in bed en thuis doorgebracht. Waarschijnlijk komt het door iets wat ik gegeten heb, want ik had vooral veel buikpijn en het werd steeds erger als ik iets at. Toch heb ik geprobeerd mijn chinees een beetje te leren en heb ik zelfs woensdagavond weer in de club gestaan haha. Ik was het toen al zat om maar steeds in mijn kamertje te liggen, daar is ie dan toch echt weer te klein voor. Helaas trok ik het toch niet echt en ben ik na een half uurtje alweer naar huis gegaan. Op donderdag voelde ik me eindelijk iets beter en ben ik samen met Katinka weer naar de starbucks gegaan om daar samen chinees te studeren. Vervolgens zijn we naar de Ikea gegaan voor een paar kaarsjes. Leuk uitstapje altijd haha. Hierna zijn we over East Nanjing gelopen en hebben we lekker gewinkeld. Heb mijn ‘niks kunnen’ van afgelopen dagen maar even goed ingehaald in de winkels, haha. In de avond hebben we onze alweer twee maanden Shanghai gevierd bij Mr&Mrs Bund. Dit is het restaurant op de bund met uitzicht op de skyline. Genoten van een heerlijke truffelrisotto!! Hierna zijn we naar de 6e verdieping in hetzelfde gebouw naar Bar Rouge gegaan en hebben we de donderdagavond ingeluid met een gratis cocktail tijdens ladiesnight! Ons huisgenootje is, omdat ze al klaar is met de lessen, tegenwoordig promotor. Dus via haar konden we de naar de club Mint. Een heel goed begin van de rest van de week!!

Vrijdag stond ik alweer om 7 uur naast mijn bed om vervolgens naar de les te gaan. Voor het eerst stortregende het! Ik was doorweekt voordat ik de metro instapte en moest vervolgens na de metro nog 20 minuten lopen door het park. Geen mensen die stonden te dansen of badminton aan het spelen waren... Alleen maar kou en regen... Toen ik aankwam bij de les stonden er 3 camera’s in de klas. De lerares vertelde ons dat dit moet voor het ministerie van onderwijs en vervolgens ging ze even doen alsof het 5 weken waren. Na iedere ‘week’, dus onderwerp, zei ze: bedankt, hopelijk hebben jullie veel geleerd en tot volgende week. Toen ze weer na de pauze van 5 minuten begon met een nieuw onderwerp zei ze: goedemorgen, goed om jullie te zien, vandaag gaan we het hebben over..... Bovendien hadden we sommige onderwerpen al behandeld? Haha erg gespeeld dus allemaal. Hierdoor duurde de les wel 4 uur ipv 3 uur met maar 20 minuutjes pauze. Zeker een productieve ochtend dus.

Een meisje uit mijn klas had al eerder die week gevraagd of ik vrijdag met haar wilden werken voor redbull op een bierfestival. Een vriend van haar organiseerde dit namelijk en hij had mensen nodig. 400yuan zouden we krijgen en we moesten werken van 6-12pm. Leek mij een prima plan en een leuke ervaring dus ik had ja gezegd! Om 6 uur kwamen we samen aan op het festival en het was op de bund, maar dan helemaal in het zuiden. Helaas regende het nog steeds keihard en was het dus helemaal niet druk. Er waren twee redbull tentjes. Een ander klasgenootje van mij werkte er ook en samen met hem stond ik de hele avond. We mochten gewoon drinken wat we wilden (alle soorten mix, gewoon redbull, shotjes jager) en kregen nog eens 50yuan voor eten. Het was uiteraard een bierfestival en aangezien wij redbull verkochten was dit op dit moment niet heel populair. Bovendien regende het en was het Halloween dus we hebben eigenlijk de hele avond gestaan, gedronken, gegeten en gekletst haha. Prima werkavondje dus!! Om 12 uur waren we klaar en moesten we even snel opruimen. We zijn toen met de hele groep (alle mensen die moesten werken) naar cafe des stagiaires gegaan waar een Halloween feest was. Wij waren niet verkleed maar dat maakte gelukkig niet uit. Heb echt een hele gezellige avond gehad!

Zaterdagochtend toch maar op tijd opgestaan om wéér Chinees te gaan leren. Je zou denken dat ik het al vloeiend spreek/schrijf, maar dat valt toch echt tegen. Ik herhaal het iedere dag maar ben het ook weer iedere dag vergeten...
In de middag zijn Katinka en ik samen naar de education expo geweest. Dit was 15 minuutjes met de metro bij ons appartement vandaan. Anette van bio (bureau internationaal onderwijs) van onze universiteit Leiden had ons uitgenodigd even langs te komen aangezien zij 2 weken in China was. Eerst in Beijing en nu in Shanghai. We wilden graag even een kijkje nemen en toen we aankwamen bleek het echt een grote informatiemarkt te zijn met universiteiten van over de hele wereld. Nederland was goed vertegenwoordigd; Twente, Groningen, Maastricht, Rotterdam, Nijmegen, Amsterdam en uiteraard Leiden waren aanwezig. Leuk om even onze verhalen en ervaringen tot nu toe te vertellen!

In de avond zijn we naar een burgertentje gegaan waar we echt een van de lekkerste burgers ooit gegeten hebben! EN er waren truffelfrieten... Mét truffelmayo. Hemels! Goed begin van de zaterdagavond en een echte treat voor het weekend. Hierna zijn we samen naar Unico gegaan (via ons huisgenootje). Dit is een hele mooie bar/club op de bund. Weer iets chiquer dan de clubs waar we normaal heengaan! Hierna weer naar onze ‘stamkroeg’ M18 gegaan waar we de rest van de avond hebben doorgebracht. Om 3 uur waren we thuis, maar Katinka stond om half 7 alweer op!!! Zij liever dan ik... Ze had geen startnummer want ze was helaas te laat met inschrijven, maar ze heeft het echt gedaan. De Shanghai marathon begon om 7 uur ‘s ochtends. 21km heeft ze gerend door het centrum van Shanghai en dat met nog niet eens 4 uur slaap, geen ontbijt, geen startnummer en door de regen. Wat een topper!! Dit hebben we samen gevierd met een goede brunch. Nu zitten we met zn tweetjes op de bank en hebben we net een vlucht geboekt naar Xi’an waar we volgend weekend heengaan. Terracotta warriors, here I come. Katinka kan niet meer lopen dus we doen het rustig aan vandaag. Op zich wel heel begrijpelijk haha.

Liefs, Davine

  • 02 November 2014 - 09:50

    Isy:

    Hoi lieverd, een goede start van de zondagmorgen. Ik heb weer genoten van je blog. Ik krijg er energie van of te wel vleugels. Ik ben heel blij dat je weer opgeknapt bent, rust doet wonderen en shoppen ook haha. Iedere week maak je wat speciaals mee, nu die camera in de klas. 5 Weken achter elkaar allemaal in dezelfde kleren. Valt niet op haha. Wat toevallig en leuk dat er net die education expo was met een vertegenwoordiging uit Leiden. Ik denk veel aan je maar it makes me very happy dat je het zo naar je zin hebt. Veel liefs, knuffel mama ly

    Trouwens wat knap van Katinka. Super.

  • 02 November 2014 - 10:17

    Glenn:

    Hoi sjattie,

    Weer een leuk verhaal. Ik verheug me alweer op de volgende blog. Even vervelend dat je een beetje ziek was. Gelukkig gaat het weer goed met je. Weer een paar nieuwe ervaringen beleefd. Geweldig !
    Redbull verkopen op een bierfeest. Je moet alles een keer gedaan hebben in het leven. Ik zie het al helemaal voor me : bierpullen van een halve liter en dan gevuld met Redbull... Logisch dat je dan vleugels krijgt. Volgens mij blijf je dan minimaal een week in de lucht....
    En dan de camera in de klas. Vijf weken dezelfde kleren aan valt natuurlijk niet op. Of hebben jullie samen met de lerares allemaal van die groene MAO pakken aangetrokken. Blijft een bijzonder land China...Truffelfrieten met truffel mayo, truffelrisotto. Het wordt steeds mooier, lekkerder en de clubs worden luxer. Er zit duidelijk een stijgende lijn in jouw China avontuur. Hartstikke sjoen !!!
    De complimenten voor Katinka. Petje af om onder die omstandigheden zo'n prestatie neer te zetten !

    Love you XXX Papa





  • 02 November 2014 - 13:14

    Katinka:

    haha stamkroeg M18, vind ik ook best een sjieke tent hoor :P

  • 09 November 2014 - 14:42

    Marlou Gilissen :

    allerliefste schat, ben blij dat je de draad , na een paar miserabele dagen, weer hebt opgepakt . Je zult de goede zorgen van je moedertje toen wel gemist hebben, begrijpelijk. Echt geweldig om je blog te lezen, wat kun je toch veel doen, meemaken in zo'n kort tijdsbestek. Toppie dat Katinka de Shanghai marathon heeft gelopen , echt super . Neem aan dat jij niet deelgenomen hebt omdat er anders niemand langs het parcours stond om Katinka aan te moedigen haha Blijf genieten lieverd ! xxx haw van dich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Studeren in het buitenland

ECUPL

Recente Reisverslagen:

23 Januari 2015

Coming Home

20 December 2014

Last weeks

03 December 2014

Time flies

19 November 2014

Exams, Xi'an and my first visitor!

02 November 2014

Shanghai geeft je vleugels!
Davine

Actief sinds 12 Sept. 2014
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 7144

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 24 Januari 2015

Studeren in het buitenland

Landen bezocht: